I de fleste organisationer har næsten alle jeg møder et andet job, ingen betaler dem for – nemlig at dække deres svagheder, forsøge at se bedst muligt ud og styre andres indtryk af dem.

Der er muligvis ikke noget større spild af en virksomheds ressourcer. De ultimative omkostninger: hverken organisationen eller dens folk er i stand til at realisere deres fulde potentiale.

Det jeg ofte ser når jeg har samtaler med sælgerne og får rettet deres fokus tilbage hvor det skaber værdi, er at tale om deres søgen efter accept, som er STOR! Så stor at hele deres måde at kommunikere på bliver micromanaged!

Bare folk kigger forkert på dem, taler forkert til dem eller siger noget med et forkert toneleje. Påvirker dem dybt og i længere perioder. Det opsuger energi og til sidst brænder sælgeren ud eller skifter job. I processen optil har sælgeren uden at vide det påtaget sig en offerrolle, hvor indre dialog er dømmende, retfærdiggørende, kontrollerende og forvirrende for hvad, der i virkeligheden sker. Sælgeren er altså i benægtelse.

Scroll til toppen