Jeg oplever ofte at sælgerne jeg møder har svært ved at behandle indvendinger. Når jeg så hører, hvordan de håndterer indvendinger, giver det god mening.

Mange har papirer liggende foran sig med alle mulige forskellige sætninger og spørgsmål de kan stille til kunden, hvis kunden siger a, b eller c, og listen er lang! Ergo sælgeren mister det nærværende og personlige i samtalen. Mentalt er de altså overhovedet ikke til stede, og kunden føler det som et interview i stedet for en god dialog. Kunden bliver irriteret og sælgeren frustreret.

Så hvordan lytter man til det kunden siger og behandler det på en ærlig og nærværende måde? Hvordan får man en kunde, der siger nej til at sige ja grundet logik og lyst baseret på den måde du håndterer indvendingen på?

Jo mere du ved om hvordan hjernen fungerer når den tager beslutninger, jo bedre kan du håndtere indvendinger, diskussioner, problemer og andres udfordringer. Og kan du det som sælger, ser din pipeline og salg helt anderledes ud.

Hvis du læser 20 min hver dag om salg i 3 år har du læst 100 bøger. Viden er fundamentet for dine beslutninger, og måden du håndterer andre på.

Scroll til toppen