Noget, der virkelig kan optimere de dialoger vi har, er at være mere nysgerrige.

En fortælling de fleste kan relatere til er om manden, der kommer hjem efter en arbejdsdag. Under middagen fortæller konen om en hændelse på arbejdet, der irriterer hende. Efter konen er færdig med at fortælle siger manden. “Du skal bare gøre xyz og xyz!” Altså kommer med en løsning. Hvilket ofte ikke falder i god jord. Stemningen falder og konen føler sig talt ned til og misforstået. Manden sidder tilbage og forstår ingenting da han jo kom med løsningen på problemet.

Det samme sker i salg dagligt. Sælgere antager for meget, for hurtigt og forkert 9 ud af 10 gange. Hvilket gør at kunden ikke føler sig forstået og dermed ikke køber. Da det ødelægger relationen. Hjernen fungerer på den måde at hvis hjernen modtager information den ikke kan relatere til, giver den signaler til at vi skal videre. Abort misison det er spild af tid! Så istedet for at antage for hurtigt og forkert, så øv dig i at være mere nysgerrig på det kunden i virkligheden siger og hver gang du vil fortælle løsningen, så tænk tilbage om du om oprigtig talt har en dyb nok forståelse for hvorfor kunden siger som kunden siger. Godt salg derude.

Assumptions is the mother of all f…k ups!

Scroll til toppen