Jeg oplever, at mange sælgere har de samme 3 udfordringer, når de mødebooker.

  1. De har svært ved at åbne dialogen med en ny potentiel kunde, som de aldrig har talt med før, på en naturlig og ikke-sælgende måde
  2. Når de endelig får taletid produktbeskriver de, og selvom de godt ved, at det ikke sælger, så ender mange alligevel der
  3. De ændrer sig personligt, så snart de taler med en potentiel kunde i telefonen, hvilket forekommer utroværdigt

De her 3 udfordringer gør, at virksomheden brænder leads af, og bruger mere tid end nødvendigt på at sikre salget og virksomhedens pipeline.

Sælgerne føler sig ikke som en succes på grund af alle afvisningerne og brænder derfor hurtigere ud.

Hvis man som sælger ved hvordan den potentielle kundes hjerne fungerer rent mekanisk, når den tager beslutninger, og baseret på den viden og forståelse, kan påvirke andre menneskers beslutningsproces til at sige ja, baseret på logik da det bliver kundens egen ide, i stedet for, at sælger skal presse et salg eller møde ned i halsen på kunden.

Så kan man få en langt bedre kontrol over sin pipeline, booke flere møder og udnytte de leads, man har bedre!

Scroll til toppen